Forside LifeWave Myter og fakta Er LifeWave pyramide?

Er LifeWave pyramide?

Er LifeWave bare en pengemaskine?

Mange har angrebet og angriber til stadighed LifeWave for pyramidespil. Pyramidespil handler i bund og grund om at tjene penge på andre. Mange penge. Ja, nogle anklager LifeWave for at være en pengemaskine. Men er det fair, når LifeWave i bund og grund ikke bør eller kan defineres som pyramidespil?

Salgsformen hos LifeWave er baseret på network marketing. Nogle kalder det også for multi-level marketing, MLM. En salgsform, som er på lige fod med brands som Tupperware og Aloe Vera. LifeWave er baseret på reelle produkter, og LifeWave arbejder hele tiden for at dokumentere den viden, som ligger til grund for udviklingen af nye og eksisterende produkter. LifeWave har således foretaget mere end over 70 kliniske undersøgelser, der viser, at plastrene øger sundhed og velvære.

Network marketing er en forretningsmodel, som gør, at et firma kan markedsføre og distribuere deres produkter til forbrugeren via personligt og direkte salg. Netop fordi effekten af plastrene skal opleves personligt, så er forretningsmodellen for LifeWave meget nærliggende. Personlige erfaringer overdraget til andre i netværket. Samtidig er der mange fagfolk, sportsfolk og andre sundhedsinteresserede, der som forhandlere af LifeWave går op i at rådgive og fortælle indgående om produkterne.

Forskel på MLM og pyramidespil

En af årsagerne til forvirringen og anklagerne mod firmaer baseret på network marketing skyldes, at mange sammenligner MLM med pyramidespil. Forskellen er dog, at pyramidespil er ulovlige. Pyramideforetagender tilbyder heller ingen fysiske eller håndgribelige produkter. Herudover opererer pyramidespil ofte kun online og lukkes ned efter kort tid. Mange pyramideforetagender giver sig imidlertid ofre ud for at være et network marketing firma – og deraf opstår der ofte forvirring og uklarhed.

Forskellem på MLM og pyramide er også, at man i pyramideforetagender ofte tjener penge på at hverve nye medlemmer med høje ’tilmeldingsgebyrer’, mens forhandlerne i MLM-foretagender tjener ved volumen af salget. En pyramide opererer oppefra og ned og kun dem, som er med fra starten, nyder godt af gevinsten, hvorimod man som forhandler/distrubutør i et MLM-firma altid kan overstige indtægten hos sin upliner (dvs. den, som står over en selv).

I modsætning til en traditionel forretningsmodel, hvor et produkt bliver fremstillet og derefter ryger gennem en eksportær, importør, grossist, butik for til sidst at nå ud til kunderne, så har network marketing-firmaer valgt at fjerne alle fordyrende mellemled ved alene at have distributører, som markedsfører produkterne direkte til kunder. Det betyder også, at der er mindre fokus på traditionel markedsføring i form at reklamer, men som navnet antyder på markedsføring gennem netværk og relationer samt i online netværk.

Mere passion end penge

For en forhandler af produkterne er LifeWave snarere en passion end en pengemaskine. Hos LifeWave er det først og fremmest de personlige erfaringer og lysten til også at hjælpe andre til en bedre livskvalitet, som giver mening.

“Dét, at produkterne fra LifeWave bliver distribueret gennem network marketing, er for mig et kæmpe PLUS. Mine bedste erfaringer med LifeWave er helt klart de fantastiske personrelationer, som jeg har bygget op gennem de seneste par år. Super skønne og positive mennesker, der har hver deres udfordringer, som jeg er stolt over at kunne hjælpe og støtte.”

Jesper Feldborg Dahl-Vedel, uafhængig LifeWave-forhandler

For brugere af LifeWave handler det ikke om penge, men om at kunne gøre en forskel, og oplevelsen med produkterne tager altid udgangspunkt i en selv, egne erfaringer og oplevelser. Det er To Human blog et godt eksempel på. To Human blog er skabt af en passion for og med passionerede brugere af LifeWave til folk, som ønsker en bedre livskvalitet, større vitalitet og sundhed. Læs bloggen, og læs forhandlernes egne oplevelser med LifeWave.

Du kan til hver en tid kontakte en forhandler via To Human blog og høre om du kan få en introduktion til produkterne fra LifeWave samt prøve produkterne. Produkterne er unikke og kan derfor kun købes via en forhandler.

LifeWave er desuden medlem af Direct Selling Association (DSA), en national handelssammenslutning for virksomheder, som leverer produkter og ydelser som sælges direkte til forbrugerne. En af grundstenene i sammenslutningen er at sikre et fælles etisk regler for forretning og forbrugerservice. Alle medlemmer forpligter sig til at overholde de etiske retningslinjer.

FØLG OS PÅ DE SOCIALE MEDIER

898FansLike
23AbonnenterAbonner

Seneste nyt

Livet er simpelt

Men hold da op, hvor er vi dygtige til at gøre det kompliceret. Hvis vi kigger lidt på hvad Sydney Banks (www.sydneybanks.com), bl.a. har udtalt: If...