Sådan opnår du hurtig smertelindring og energiboost på farten

333
Energiboost med plastreterapi
Opnå et energiboost og smertelindring med LifeWave-plasterkit. Foto: Johnny Mcclung, Unsplash

Nu er sommerferien på vej mod enden for mit vedkommende – og det har været en særdeles aktiv og skøn en af slagsen.

Der har været fart på frem mod feriestart både med ferienedlukning på jobbet (min første efter jobskifte i starten af året), istandsættelse af datters lejlighed i forbindelse med, at hun flytter hjemmefra og en masse sociale arrangementer.

Selve ferien var også aktiv, selvom jeg her gik helt ned i tempo først med ø-hop i Danmark med cyklen og telt og dernæst i udlandet på lækkert hotel med træningsfaciliteter/træningshold.

Optimal smertelindring med lysterapiplastre

Jeg har skrevet i tidligere indlæg om min store glæde af de små lysterapiplastre fra LifeWave (virker som akupunktur/akupressur) og igen må jeg bare konstatere, at jeg elsker de små plastre.

Jeg bruger stadig med største fornøjelse stamcelleplastret X-39 dagligt i 12 timer ad gangen. Med det har jeg opnået smertelindring af min lænd (smerter pga. gigt), som ikke har været muligt med træning og piller. Så dette plaster er fast del af min hverdag.
Ekstra overskud og energi

Denne sommer fik kroppen ”tæv” under istandsættelse af lejlighed med masser af maleropgaver, fuldspartling af vægge, rengøring osv. Også her er der hjælp at hente først med Energy Enhancer energiplastre på skuldrene – så er der altså fart på og overskud til at fortsætte længe.

Om natten kom Carnosine plastret på, da det er fantastisk til at støtte kroppen i at restituere. Så selvom det blev nogle lange dage med først job og derefter lejlighed, så var der ikke piveri i hverken krop eller hoved.

Overblik i pressede og stressende situationer med energiplastre

Når overblikket skal bevares i pressede situationer, så kommer Aeon stressplaster på i nakken – det er som om en stor PYT-knap rammer og sammen med et sæt Energy Enhancer energiplaster, så bliver der arbejdet fokuseret, med overskud og smil frem mod målet om at efterlade skrivebordet i pæn stand til kollegaer og ikke mindst selv at kunne gå ud af døren med ro i maven.

Opnå smertelindring på farten med plastre
Jeg havde mit plaster-kit med på ferie som nem og hurtig førstehjælp til at klare smerterne og de ømme lemmer. Foto: Alesia Kazantceva, Unsplash

Plaster-kit til feriens strabadser og ømme lemmer

Så kom dagen hvor ferien startede og her skulle pakkes let og fornuftigt, da der skulle ø-hoppes i det Sydfynske med overnatning i shelter eller telt alt efter, hvad der bød sig. Intet booket eller planlagt på forhånd og først da bil med trailer læsset med cykler startede om morgenen på første feriedag, aftalte vi destination og første færgeafgang afgjorde, hvilken ø der blev første stop.

I min cykeltaske var min lille æske med ”førstehjælp” – lidt af hver af de forskellige plastertype, så jeg var beredt på lidt af hver. Jeg var overrasket over, (skægt egentlig at jeg efter så mange år med plastre fra LifeWave fortsat overraskes) hvordan min ømme ryg efter nætter på hårdt underlag efter 5 min. igen var klar til dagen. Morgenritualet var, at X-39 blev klasket på før morgenkaffen skulle nydes. Og når sidste slurk var taget, så var jeg klar til nedpakning og afgang mod næste destination.

Om aftenen brugte jeg et par gange Silent Night soveplaster for lige at få ro på og falde ned i god søvn.

Plaster afhjælper stress på flyture

Næste etape af ferien skulle som sagt foregå i udlandet på hotel med træningsmuligheder. Før afgang til lufthavnen satte jeg Aeon stressplaster på, da jeg ved, at flyveture kan udfordre mig. Så der var ro på systemet før afgang, og turen blev nydt frem til landing. Her var lidt turbulens, og da flyet var ret lille, så kunne det mærkes. Der var forsinkelse, så vi måtte cirkle lidt og mine ører som ellers ikke er påvirket normalt begyndte at blive ømme.
Hurtig lindring af stærke, pludselige smerter

Pludselig skulle vi åbenbart lande, så der var hurtig nedstigning og nu kom der virkelig smerter i ørerne og strålende ned ad halsen. Jeg hev et sæt Ice Wave smerteplastre frem og holdt dem foran ørerne og flyttede dem langsomt rundt om ørerne, indtil jeg fandt et sted nedenunder bag øret, hvor de havde størst effekt. Holdt dem der, og da vi var vel nede igen, stak jeg plastre ned i æsken igen. De virker optimalt i 12 timer, og her havde jeg kun brugt dem kortvarigt (under 10 minutter), så der er jo masser af krudt i dem endnu.

Jeg brugte X-39 om natten for at restituere til det hårde træningsprogram, vi kastede os ud i. Foto: Tim Graf, Unsplash

Restitution om natten med X-39

Vi kom vel frem til hotellet – et skønt sted, hvor alle nu kunne boltre sig den næste uges tid. Nogle er vant til at træne meget, nogle mindre og nogle slet ikke. Selvom vi var enige om at tage det med ro, så bliver man jo grebet af stemningen, og derfor fik den nok lige lidt mere end den måske skulle.

Hver morgen startede med yoga – så skøn måde at vågne på og få sjælen med. Senere i løbet af dagen var andre træningsformer på programmet, og jeg deltog i 2-3 stykker de fleste dage. Jeg byttede om på brugen af X-39, så det var på om natten i stedet for om dagen.

Selvom de normalt sidder rigtig godt fast, men sol, saltvand, pool og sved gik ikke. De faldt af i løbet af dagen og det fik jeg jo ikke meget ud af. Så jeg byttede rundt og fik oplevelsen af, at effekten holdt om dagen i ryggen, selvom plastret ikke sad der. Skønt! Til gengæld kunne det mærkes, når jeg glemte det, så nu ved jeg at der helst ikke skal gå mere end 12 timer mellem brug.

Nem smertelindring ved vrid fra træning
Er du uheldig ved træningen? Mærk effekten inden få få minutter med smerteplastre. Foto: Dominik Wycislo, Unsplash

Hurtig hjælp med plastre til dumt vrid under træningen

En af træningspassene foregå med spurt i sand, og her fik jeg lavet et dumt vrid, som gav en lille fiber i lysken. Pokkers – her kom der både IceWave smerteplastre, Carnosine for genopbygning af fibre og X-39 på.

Det er altså fedt at mærke effekt inden for få minutter med toppen af smerter, der er væk, og når jeg skiftede plastre, så ventede jeg lige et øjeblik, før nye kom på, så jeg mærkede status.

Efter et par dage var alt godt igen (også selvom jeg var lidt fjollet og trænede videre med plastre i lysken – man skulle jo nødig gå glip af noget – bare med tilpassede øvelser)
Kemi-fri lindring til kroppen

Nu er jeg vel hjemme efter skøn sommerferie og glædes endnu engang over at kunne have støttet kroppen kemifrit i dens forskellige processer – og så er det super nemt at bruge ved at følge de små vejledninger der er i pakkerne eller endnu nemmere ved at have TOHUMAN app på telefonen, hvor placeringer vises ved små illustrationer.

P.s. Nej, jeg er ikke betalt af nogen for at skrive om plastrene. Jeg er bare så taknemmelig for mit lille kit af plastre, som nu har hjulpet mig igennem så mange situationer med smerter, manglende overblik og energi.

Håber I alle nyder resten af sommeren.

DEL
Tidligere artikelÅh nej, vil du heller ikke slippe ferien?
Næste artikelSådan kan du gøre dit vand naturligt – Del 3
Mai-Britt Bækgaard interesserer sig for kroppen, sundhed og at leve godt med kronisk sygdom. Mai-Britt har været 28 år i den finansielle verden med fokus på tal og fakta. Men det alternative har stor interesse, da Mai-Britt selv prøver at leve medicinfrit. Mai-Britt er forhandler af LifeWave. Hun er desuden BARS-behandler og passioneret omkring anti-inflammatorisk kost. Ligesom de fleste af os elsker at anbefale noget godt, vi har oplevet (en by, en café osv.), så elsker Mai-Britt at dele erfaringer og hjælpe andre til et sundere liv. Kontaktinfo: maibodydk@gmail.com og Facebook-siden MaiBody.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here