WinFit update: Sådan har Hanne tabt 2,9 kg på 10 dage

2
141

Hanne er en god veninde, som har det problem, at hun gerne vil af med nogle overflødige kilo, Kiloene har gennem årene sat sig på kroppen, og det er ikke rigtig lykkedes hende at slippe af med dem igen. Med til hendes historie hører, at hun ikke har prøvet nogen former for kure, diæter, sport eller fitness. De overskydende kilo har bare sneget sig på, som det gør hos så mange andre – både kvinder og mænd. Man lever med det, siger Hanne, men spejlet lyver jo ikke, og jo hun kunne godt tænke sig at komme ned i vægt og få en mere ”ungdommelig” kropsform. Faktisk drømmer hun om at komme af med ca. otte kilo.

Hanne er 172 cm høj, 56 år og vejer 79,4 kg, som er jævn fordelt på kroppen – særligt bag på, lår og mave, men også over brystet og under armhuler. Hun er rask og sund, fejler ikke noget, har det godt, men dyrker ikke anden sport end at cykle frem og tilbage fra arbejde – ca. seks kilometer dagligt.

WinFit passer perfekt til Hanne

Da jeg præsenterer Hanne for WinFit, bliver hun fyr og flamme. Det tiltager hende især, at alt er sat i system, er let forståeligt og lige til at gå i gang med. En daglig guide og lidt undervisning, som hun kalder det, passer hende perfekt. Den nemme adgang til træningsvideoer, som LifeWave giver adgang til på iPad’en hjemme i stuen – også relateret til WinFit-systemet, er lige hende.

Hun køber derfor WinFit-startpakken med alt, hvad hun skal bruge til 30 dage – og så hjælper jeg hende i gang.

WinFits fedttabskoncept

Pakken kommer på under en uge. Sammen gennemgår vi informationsmateriale og systemet. Særligt gennemgår vi, hvad det vil sige at følge WinFits fedttabskoncept:

  1. Drik rigelige med vand
    Jeg fortæller Hanne, hvor vigtigt det er, at hun drikker rigeligt med vand i løbet af dagen for at sætte gang i forbrændingen og skille sig af med affaldsstofferne. Derfor skal hun som det første om morgenen drikke en halv liter vand.
  2. Dyrk motion efter behov (KUN på træningsdage)
    Hvis det er træningsdag – for det behøver man jo kun to dage om ugen – skal hun gøre klar til træning eller gang/spadseretur. Når hun er kommet i træningstøjet, er det ud på gaden og hen, hvor hun kan jogge/lave lette øvelser/hoppe, alt andet efter behov. Senere er det en god idé at tage hen til en park eller et grønt område, hvor det er muligt at lave mere højintenstræning. Men det kommer først senere, når der er gjort fremskridt vægtmæssigt, og en god grundstyrke har indfundet sig.Jeg fortæller  Hanne, at det er vigtigt ikke at lægge for hårdt ud med træning i starten, da hendes store led – knæ, hofter og ryg – gradvist skal trænes op til den øgede belastning.Hanne har ikke haft nogen fysisk udfoldelse udover de seks kilometer på cykel dagligt. Jeg fortæller, at det er vigtigt, da muskler hurtigt kan tage til i styrke, men at styrkelse af leddene foregår mere langsomt over de næste måneder.
  3. Sæt WinFit-plaster på
    Er det ikke træningsdag, påsætter hun blot WinFit-plasteret og er klar til dagen.
  4. Følg kostvinduet
    Herefter følger Hanne blot de daglige rutiner, der indebærer, at hun som noget nyt, skal spise al sin mad inden for et tidsrum på otte timer – LifeWave kalder det for kostvinduet. Kostvinduet er vigtigt: Det er her, du bestemmer dig for dit individuelle otte timers kostvindue, som passer ind i dit liv, arbejde m.v. Det vil sige, at al kost på et døgn skal være spist inden for otte timer. Kosten skal være sund, gerne økologisk, giftfrit og uden tilsat sukker, da vi ikke ønsker, at blodsukkeret farer op og ned. Hanne vælger kl. 10-18, som hendes kostvindue. Det passer godt med hendes rutiner og hendes familie, hvilket indebærer at sidste måltid er spist kl. 18. Jeg informerer hende om, at hvis hun bliver sulten uden for otte-timers vinduet, har hun spist for lidt og kan nemt justere med at indtage lidt mere protein – som hun jo netop skal bruge til at bygge muskler med. Jeg understreger også, at man ikke behøver at afskære sig fra fest og sammenkomster i weekenden, som jo er en kæmpe barriere for mange. Det er muligt at skeje ud – også med en kage og et glas vin. Man kommer i mål alligevel, lover både jeg og LifeWave.
  5. WinFit ernæringstilskud og plaster
    Hertil skal Hanne bruge de øvrige medfølgende komponenter i systemet: Det muskelopbyggende WinFit-plaster, ernæringstilskuddet Theta One med et stort tilskud af immunstoffer samt B-vitaminer og kalium samt det cellegenererende Carnosine-plastret.

Winfit-vaegttab
Opnå fedttab med to dages træning

Da Hanne vejer ca. otte-ni kilo for meget, er hun i gruppen under +15 kilo. Det betyder vi allerede nu på morgenturene – efter en grundig opvarmning og smidighedsøvelser – kan lave lidt højintens træning/intervaltræning, som rigtig får pulsen op. Vi bruger ca. 15-20 minutter effektivt – men husk: 10 minutter er faktisk nok! Dokumenteret ved laboratoriestudier. Så alle kan være med her.

Når du laver HIIT-træning og laver intervaller, betyder det, at du arbejder submaksimalt og maksimalt – dvs. at du f.eks. løber langsomt, og så hurtigere og til sidst alt hvad du kan over de sidste meter. Den lille del af tiden, hvor du anstrenger dig maksimalt, giver dig din træningsfremgang. Træner du på denne måde, laver du egentlig konditionstræning. Det vil sige, at du flytter din formåen til et højere niveau med hensyn til styrke.

Udholdenhed får du derimod, hvis du træner med lavere intensitet over længere tid. Den intensive hårde træningsform, kaldes anaerobtræning – det vil sige en træningsform, hvor du bliver forpustet, og hvor der bliver en regning i form af øget indre arbejde for kroppen; en efterforbrænding. Den ilt, du brugte til det relativt anstrengende arbejde, skal nu betales tilbage ved træningsophør. Det hedder iltgæld. Du vil opleve, at hjertet banker videre i lang tid efter ophør med træningen, og i mange timer herefter vil du kunne føle en højere varme i din krop, som nu arbejder og brænder fedt. Du er med andre ord i gang med at gøre kål på dine depoter. Fortsætter du på den måde og følger systemet – dag efter dag – ja så formindsker du dine fedtdepoter, samtidig med at du har opnår et forbedret og stærkere, mere fyldig muskulatur. Du er i gang med at ”tone” din krop.

Hanne synes det giver mening for hende, og hun klør på fra dag 1.

Før du går i gang: Mål og vejning

Indledningen på Hannes forløb starter dog med mål og vejning samt udregning af fedtprocent. Se tip til dette nedenfor!

Det er individuelt, hvilke mål man ønsker at arbejde med. Man kan lave alle de mål, man synes er vigtige for én selv. Hanne har sine udfordringer på bagdel, på lår – særligt depotet på indersiden. Hertil har hun depoter på overarme, bryst, på under arme og på ryggen. Omkring bh-området vil hun også gerne gøre fremskridt.

Vi laver et simpelt skema efter hendes ønsker med dato og mål nedefra og op:

  • Lægge
  • Lår på det bredeste sted – lidt oppe
  • Hofter på det bredeste sted
  • Talje
  • Bryst – bredeste sted over brystvorter – mænd/kvinder
  • Evt. bryst, under bryster for kvinder
  • Evt. bryst, over bryster for kvinde
  • Skulder foran – mål fra midt ud på skulder (hvor du er bredest) til midt/ud på modsat skulder
  • Skulder/ryg bagpå – mål fra midt ud på skulder (hvor du er bredest) til midt/ud på modsat skulder
  • Biceps – overarmens bøjemuskel
  • Underarm på det bredeste sted
  • Hals

4 vigtige tips omkring mål og vægt

  1. Sørg for, at det altid er den samme person, som måler dig. Vi måler forskelligt!
  2. Du bruger de mål, der giver mening for dig. Tag eventuelt nogle fotos (f.eks. forfra, bagfra, fra siden), så du kan se dine fremskridt.
  3. Lav en god rutine, der passer dig: Vej dig på samme tidspunkt hver gang; bedst morgen efter toiletbesøg, og før du drikker den halve liter vand for at kickstarte forbrændingen.
  4. Brug en batteridrevet/elektronisk vægtmåler – helst ikke en gammeldags fjedervægt, der er for upræcis.

Hannes fedtprocent

For at have nogle pejlemærker undervejs i forløbet med WinFit er det vigtigt at vide, hvor meget kropsfedt fylder i procent. Dette vil være stærkt motiverende undervejs på rejsen mod en mere attraktiv og velformet, slank og muskulær krop.

Det centrale for Hanne er at vide, hvor meget fedt, der er i hendes krop. Det kan give et billede på, hvor meget hun ønsker at tabe sig. Til brug for dette vælger hun husmandsmodellen, som her bliver de fedt-beregnere, man kan finde på nettet. Vi vælger tre forskellige og tager så gennemsnittet af disse tre.

Hannes fedtprocent lander på 32 – se link til fedtmålere her –  f.eks. www.beregnbmi.dk eller www.motiononline.dk . På www.bodylab.dk kan du finde en beregningsformel, som er lige til at taste ind i.

Hannes nye hverdag med WinFit

Vi mødes to gange i løbet af de otte dage, hvor jeg går med på hendes morgentræning (opvarmning og let intervaltræning i den lokale park). Vi bruger i alt ca. 20 minutter. Forinden har Hanne drukket en halv liter vand intet andet.

Resten klarer Hanne selv – hun følger blot det enkle system i WinFit Body Shape Systemet. Bagefter er det på med WinFit-plastret og så på job. Resten af dagen følges systemet let. Første måltid bliver for Hanne formiddagsmad ved 10-tiden, og frokost ved 13-tiden og så fremdeles.

Theta One tager hun klokken 21. Klokken 22 går hun i seng, og her tager hun sit WinFit-plaster af og tager Carnosine-plaster på – det sidste hun skal gøre for at følge systemet.

En uge henne i forløbet er Hanne begejstret. Hun synes det er let. Ud over at hun allerede har tabt sig 2,5 kilo, så har hun fået en meget større energi, hun sover bedre, og hun har ikke så ondt i sine led som før.

Dette forklarer jeg hende nok skyldes tilskuddet fra Theta One, som jo giver hende et godt tilskud af immunglobuliner fra råmælken samt tilskud af B-vitaminer og WinFit-plastret, som arbejder for hende om dagen og det celleregenererende Carnosine om natten. Netop Carnosine-plastret, giver for nogle en stærkt forbedret søvn.

Om ca. 3 uger vil du her på bloggen høre om Hannes fremskridt. Vi vil veje hende igen, og denne gang se på de forbedringer, der er sket med hendes mål, og om hun er kommet tættere på det resultat, hun drømmer om.

drommer-du-om-vaegttabHvilke forandringer drømmer du om?

Er du klar til blivende forandringer mod en sundere, mere velfungerende og slankere krop? Vil du brænde fedt og bygge muskler? Vil du også gerne i gang med WinFit, så kontakt mig.

DEL
Tidligere artikelDet nye, banebrydende fedttabskoncept WinFit afskaffer slankekuren
Næste artikelWinFit – wauw, hvor er det nemt
Det moderne menneske kæmper med mange fysiske og mentale udfordringer. Her er det vigtigere end nogensinde at tænke sundhed helt ud i hjørnerne. Det gælder om at være i balance - mentalt og fysisk. Det er Kim Hodys fokus. Kim er uddannet fysioterapeut og idrætslærer og har en mangeårig erfaring med behandling samt rådgivning inden for sport på motionsplan, kost og ernæring. Kim Hody er qua sin store interesse for sundhed og erfaren forhandler af LifeWaves produkter (Lifewave.com), Zinzino Omega-3 balanceolie og en Vegansk algebaserede omega-3 olie (Zinzino.com) Han er hertil forhandler af de essentielle æteriske olie fra dōTERRA (dōTerra.com). Kontaktinfo: +45 51901271 eller kontakt@kimhody.dk

2 KOMMENTARER

  1. Hvor er det god læsning. Dejligt at Hanne har motivation og gejst for WinFit.

    Og ja, det er nemt – man skal ikke tænkte, tælle og veje hele tiden – blot følge anvisninger og spise almindelig sundt.

    Pøjpøj, Hilsen Mai-Britt

  2. Kære Mai-Britt,
    Det glæder mig og ja, alletiders, at hun stiller op på konceptet – også en kold og mørk mandag morgen – hun er sej!
    Ja, du har helt ret – det rigtig gode budskab med WinFit er at det er så nemt, at det næsten sker af sig selv. Alle kan være med og med plads til at gøre noget endnu mere ud af det hvis det er dét man vil. WinFit er for alle..man kan næsten sige for “tykke og smalle”…
    Og nu er vi jo nogle mænd, der ikke vejer for meget, men som måske godt kunne bruge lidt mere muskel masse. Så jeg træder nu i fodsporene på René, som jo selv er godt igang. Det bliver spændende at følge alle os videre.
    Knus, Kim

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here